Case Vos Logistics

Vos Logistics stapt over op Google G Suite

Slachtofferhulp Nederland helpt jaarlijks zo’n 200.000 slachtoffers en nabestaanden hun leven weer op te pakken na een ingrijpende gebeurtenis. Na een misdrijf of ongeval bijvoorbeeld. Vanuit 80 locaties, verspreid door heel Nederland, bieden 500 medewerkers en 1.100 vrijwilligers emotionele hulp, begeleiding in het strafproces en bij schadevergoeding. Opdat hun cliënten weer verder kunnen.

Als je veel op wisselende locaties werkt, thuis of bij je cliënten, is een mobile device onontbeerlijk. Een tablet of laptop, waarop je altijd en overal bij de juiste informatie, dossiers en persoonsgegevens kunt. Vandaar dat Slachtofferhulp Nederland besloot om haar medewerkers en vrijwilligers een nieuwe laptop ter beschikking te stellen. Na uitgebreid onderzoek viel de keuze op Google Chromebook. 

Slachtofferhulp Nederland helpt jaarlijks zo’n 200.000 slachtoffers en nabestaanden hun leven weer op te pakken na een ingrijpende gebeurtenis. Na een misdrijf of ongeval bijvoorbeeld. Vanuit 80 locaties, verspreid door heel Nederland, bieden 500 medewerkers en 1.100 vrijwilligers emotionele hulp, begeleiding in het strafproces en bij schadevergoeding. Opdat hun cliënten weer verder kunnen.
 

G Suite is gemaakt voor samenwerken

Voorheen logden Cello-medewerkers via het remote desktop platform Citrix in op hun Office 365 werkomgeving. G Suite biedt alle vergelijkbare – en meer – functionaliteiten, maar dan alles online. Dat geldt ook voor het Microsoft Word-alternatief Google Docs. Belangrijker nog is dat ze met G Suite veiliger en makkelijker kunnen samenwerken. Collega’s werken gelijktijdig in het hetzelfde document, dat automatisch wordt opgeslagen. Kopie maken? Document mailen? Niet nodig; iedereen heeft altijd de meest actuele versie op het scherm. 

Afscheid Citrix

Omdat Google alles online regelt, is G Suite ook voor de beheerder veel makkelijker. En het relatief kostbare Citrix kon vervallen. “Dat geldt ook voor firewalls. Inclusief reductie van beheerkosten besparen we in vier jaar tijd meer dan een miljoen euro,” schat De Laat voorzichtig in. 

 

" Telkens wanneer we ergens implementeren, moeten we rekening houden met de infrastructuur om ervoor te zorgen dat mensen toegang hebben tot ons netwerk. Met G Suite is alles wat we nodig hebben een wifi-router en kunnen we een volledige kantooromgeving op afstand implementeren. Het is opeens heel eenvoudig om de organisatie flexibel te maken. "

- Will de Laat, hoofd ICT, Cello Zorg

Met G Suite meer tijd voor de cliënt

De hele transitie is georganiseerd en begeleid door Zzapps. Projectmanagement, migratie en changemanagement. Inclusief training van een groep van 100 Google-ambassadeurs, bij wie de overige gebruikers, die toegang hadden tot een elektronische leeromgeving, met hun eerste vragen terecht konden. Plus de levering van 1.250 Chromebooks (en Chromeboxen, de desktopvariant waarmee de laptops kunnen worden aangesloten op een monitor). Het gemak van Chromebook nam zelfs bij de meest sceptische gebruiker het laatste restje twijfel weg. Inloggen op je eigen - of een andere, maakt niet uit – Chromebook en je zit in je vertrouwde werkomgeving. Klaar? Dichtklappen. Weer door? Openklappen en je bent weer precies waar je was. Minder gedoe, meer tijd. Tijd die Cello liever besteedt aan de cliënt. 


Toegepaste diensten
G Suite
Chrome Enterprise