Google G Suite of Office 365?

01 feb

Mensen houden nu eenmaal graag vast aan wat ze kennen. Aan Microsoft bijvoorbeeld, dat 30 jaar geleden al zijn pakket Office introduceerde. Maar werken met G Suite is wow! G Suite is een krachtig alternatief voor Office 365. Een slim online alles-in-een pakket met dezelfde en zelfs méér functies. Wat zijn de verschillen?

Veranderen gaat van au. Mensen houden nu eenmaal graag vast aan wat ze kennen. Aan Microsoft bijvoorbeeld, dat 30 jaar geleden al zijn pakket Office introduceerde. Maar wie nu overstapt op Google, voelt helemaal geen au. Integendeel, werken met G Suite is wow!

G Suite is een krachtig alternatief voor Office 365. Een slim online alles-in-een pakket met dezelfde en zelfs méér functies.

Onbeperkte opslag

Microsoft heeft OneDrive. Google biedt met Google Drive 30 GB (basic), 1 TB (business < 5 gebruikers) of werkelijk onbeperkte (business > 5 gebruikers) opslagruimte. Google’s mailprogramma Outlook is beproefd en bekend. Maar wist je dat Gmail Zakelijk met 99,9% beschikbaarheid de meest betrouwbare mailoplossing is? Met ook weer 30 GB (basic) of onbeperkte (business) opslag. Nooit meer een volle mailbox en spam is te verwaarlozen.

G Suite is gemaakt om samen te werken

Office biedt Word, G Suite heeft met Google Docs een uitstekend alternatief. Net zo functioneel, maar – zeker als je vaak samenwerkt aan documenten – een stuk makkelijker. Je ziet real-time wat een collega in het document doet, wijzigingen worden automatisch bijgehouden en gemeld en iedereen heeft altijd automatisch de meest actuele versie op het scherm. Maak je als Office-gebruiker lokaal een Word-bestand dat je vervolgens als bijlage naar een ander mailt, met Google Docs werk je samen in hetzelfde document. Dat is dus delen zónder kopieën te hoeven maken.

Spreadsheets, presentaties … alles wat je nodig hebt

Office heeft Excel, binnen G Suite werk je met Google Spreadsheets. Met dezelfde en méér mogelijkheden. Werk je met een boekhoudpakket als Exact Online, dan exporteert dat automatisch een Office Excel bestand. Geen enkel punt, G Suite laadt het probleemloos in je Google tools.

Kun je uit de voeten met PowerPoint? Dan kun je dat ook met Google Presentaties. Nog beter zelfs, gewoon in je browser. Verder zijn er tools voor chatten en video-conferencing, voor enquêtes en formulieren, voor het maken van een website ... Uiteraard heeft G Suite ook een agenda en het biedt je zelfs een beveiligd sociaal netwerk. Alles wat je maar nodig hebt en het werkt allemaal naadloos samen.

Meer weten over de voordelen van G Suite? Eens horen hoe wij de transitie naar Google begeleiden en wat dat jouw organisatie oplevert? Geïnteresseerd in een verhelderende demo? Neem contact op met Zzapps!

« Terug

Scroll naar boven